“Colpo Grosso” του Πούτιν με τους Χούθι της Υεμένης- Δεν χτυπούν τα Ρωσικά τάνκερ μόνο τα Δυτικά- “Ράλι” οι τιμές του πετρελαίου

Πίσω από τους αντάρτες Χούθι κρύβεται το Ιράν θανάσιμος εχθρός του Ισραήλ και της Δύσης, το οποίο τους χρηματοδοτεί-εξοπλίζει-εκπαιδεύει

Είναι γνωστό ότι ο πόλεμος στη Λωρίδα της Γάζας μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς, έχει ως επακόλουθο  οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης να κηρύξουν τον πόλεμο στους Ισραηλινούς, εξαπολύοντας επιθέσεις με drones και πυραύλους εναντίον τους, με το Τέλ Αβίβ να απαντά με σφοδρή  αεροπορική επιδρομή  προ ημερών.

Στη συνέχεια οι Χούθι προέβησαν σε πλήγματα ακόμη και καταλήψεις  εμπορικών πλοίων Ισραηλινών και  Δυτικών συμφερόντων στη νότια Ερυθρά θάλασσα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα η  ασφάλεια της ναυσιπλοΐας σε αυτή την κομβική περιοχή για το  Παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και τις μεταφορές, γεγονός που προκάλεσε την άμεση αντίδραση ΗΠΑ-Δυτικών κρατών (Γαλλίας-Καναδά-Ισπανίας και άλλων), οι οποίες αποφάσισαν τη δημιουργία μιας κοινής ναυτικής δύναμης στην υπόψιν περιοχή, ως εγγυητές της ασφάλειας πλεύσης των εμπορικών πλοίων.

Οι Χούθι δεν απειλούν τα Ρωσικά τάνκερ αλλά μόνο αυτά Δυτικών συμφερόντων

Τα  μόνα εμπορικά πλοία που δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι είναι τα  Ρωσικά  αφού  αυτοί και οι Ρώσοι έχουν κοινό σύμμαχο το Ιράν.

Οι Χούθι  συνεπώς παρέχουν ασφαλή διέλευση μόνο σε τάνκερ που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μέσω της Ερυθράς Θάλασσας στο κανάλι του Σουέζ, ενώ τα δυτικά πλοία μπορούν είτε να πλεύσουν 15.000 μίλια γύρω από την Αφρική, είτε να περάσουν μέσω της βόρειας Αρκτικής διαδρομής της Ρωσίας , είτε τα εμπρεύματά τους να διεκπεραιωθούν σιδηροδρομικώς μέσω Ρωσίας
Ο Πούτιν κερδίζει ξανά.

Η σημασία της ασφαλούς ναυσιπλοΐας στη νότια Ερυθρά θάλασσα για Δύση- Ρωσία

Όπως επισημαίνει Διεθνές έγκριτο ΜΜΕ, “ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει καταστήσει τα ύπουλα πια νερά της νότιας Ερυθράς Θάλασσας ζωτικής σημασίας παγκόσμιο εμπορικό διάδρομο για το πετρέλαιο, ειδικά τις εξαγωγές της Μόσχας.”

“Παράλληλα η Ευρώπη , στηρίζεται όλο και περισσότερο σε φορτία από τη Μέση Ανατολή, ενώ από την πλευρά της η Μόσχα έχει ενισχύσει τις ροές προς την Ασία καθώς αναζητά διεξόδους για τις εξαγωγές της.

Αυτό αύξησε την κίνηση του πετρελαίου μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, τόσο προς βορρά όσο και προς νότο, κατά περίπου 140%, στα 3,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.

Η άνοδος υπογραμμίζει την ευπάθεια ενός βασικού σημείου ασφυξίας για τις ροές πετρελαίου, καθώς οι παγκόσμιες δυνάμεις επανασχεδιάζουν τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου ενέργειας.

Τις τελευταίες ημέρες, μια μεγάλη κλιμάκωση των επιθέσεων σε εμπορικά πλοία από μαχητές Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη έχει αναγκάσει εταιρείες όπως η BP Plc και η Equinor ASA να σταματήσουν τις αποστολές και να δρομολογήσουν πλοία, με τις τιμές του πετρελαίου να αυξάνονται.

Τα παραπάνω ώθησαν τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους να δημιουργήσουν μια ειδική ομάδα στην περιοχή για να αντιμετωπίσουν τις επιθέσεις, οι οποίες κατέδειξαν επίσης και την ποσότητα πετρελαίου που διακινείται μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ.

Οι αποστολές προϊόντων πετρελαίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχουν υπερδιπλασιαστεί μετά την Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Τους δύο μήνες πριν από την επίθεσή της στην Ουκρανία, η Ρωσία έστειλε περίπου 120.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα από τα δυτικά λιμάνια της στις αγορές ανατολικά του Σουέζ.

Τους τελευταίους έξι μήνες, ο αριθμός αυτός ήταν κατά μέσο όρο 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.

Την ίδια περίοδο, οι αποστολές αργού από τη Μέση Ανατολή σε ευρωπαϊκές χώρες έχουν εκτιναχθεί από περίπου 870.000 βαρέλια την ημέρα σε 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.

Οι αποστολές προϊόντων πετρελαίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχουν υπερδιπλασιαστεί από τότε που η Ρωσία ξεκίνησε την εισβολή της στην Ουκρανία, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας αναλύσεων Kpler, που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.

Κατά την ίδια περίοδο στις αρχές του 2022, οι αποστολές που τελικά πέρασαν από τη Διώρυγα του Σουέζ ανήλθαν συνολικά σε 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Από την 1η Ιουνίου έως το τέλος Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους, ο αριθμός αυτός είχε εκτιναχθεί στα 3,5 εκατομμύρια.

Το άλμα ήταν μεγαλύτερο στα φορτία των λεγόμενων καθαρών προϊόντων πετρελαίου —όπως βενζίνη, ντίζελ και εξαρτήματα ανάμειξης— τα οποία αυξήθηκαν από 1,2 εκατομμύρια σε 2,3 εκατομμύρια. Ωστόσο, οι αποστολές βρώμικων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου του μαζούτ, αυξήθηκαν κατά περισσότερο από μισό εκατομμύριο.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία διαφοροποίησε τις  Ρωσικές “διαδρομές” πετρελαίου

Οι εταιρείες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποχώρησαν από τις αγορές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία λίγο μετά την έναρξη του πολέμου. Το μπλοκ επέβαλε εμπάργκο αργού τον Δεκέμβριο του 2022 και ακολούθησε η απαγόρευση των εισαγωγών καυσίμων δύο μήνες αργότερα.

Αυτό ανάγκασε τη Ρωσία να στείλει το πετρέλαιο της σε πολύ μεγαλύτερες διαδρομές σε αγοραστές στην Κίνα και την Ινδία, καθιστώντας την ασφάλεια των δεξαμενόπλοίων  της στην Ερυθρά Θάλασσα επιτακτική.

Σχεδόν όλο το αργό  πετρέλαιο που αποστέλλεται από τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας πρέπει να περάσει  παράλληλα από την ακτή της Ερυθράς Θάλασσας της Υεμένης.

Τα περισσότερα από τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό είναι μέρος του τεράστιου σκιώδη στόλου πλοίων που έχει δημιουργηθεί  για να παρακαμφούν οι δυτικές κυρώσεις.

Οι ιδιοκτήτες και οι ασφαλιστές αυτών των πλοίων είναι συχνά αδιαφανείς, εγείροντας ανησυχίες σχετικά με το εάν τα δεξαμενόπλοια και τα φορτία τους, συμπεριλαμβανομένων των ευθυνών που σχετίζονται με τυχόν πετρελαιοκηλίδες, είναι στην πραγματικότητα ανασφάλιστα.”

Ο Πούτιν  βγαίνει κερδισμένος

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι ο μόνος που βγαίνει σίγουρα κερδισμένος από τα χτυπήματα των Χούθι της Υεμένης κατά εμπορικών πλοίων είναι ο Πούτιν, αφού αφενός τα Ρωσικών συμφερόντων τάνκερ δεν κινδυνεύουν , σε αντίθεση με εκείνα Δυτικών συμφερόντων που πλήττονται.

Αποτέλεσμα τα Ρωσικά τάνκερ  με το τόσο ζωτικό για την οικονομία της χώρας τους πετρέλαιο, να διέρχονται ανενόχλητα  από τον δίαυλο Μαύρη θάλασσα-Αιγαίο-ΝΑ Μεσόγειος-Σούεζ-Ερυθρά θάλασσα-Περσικός κόλπος ή Ινδικός Ωκεανός και αντίστροφα,  σε αντίθεση με τα Δυτικά που χρειάζονται στρατιωτική προστασία, με το κόστος μεταφοράς του αργού πετρελαίου να είναι απαγορευτικό ακολουθώντας την διαδρομή διάπλου της Αφρικής μέσω του νοτιότερου  ακρωτηρίου της, αυτό  της “Καλής Ελπίδας”.

Πίσω  από τους Χούθι κρύβεται το Ιράν το οποίο τους χρηματοδοτεί-εξοπλίζει-εκπαιδεύει, θανάσιμος εχθρός του Ισραήλ και της Δύσης, ενώ είναι γνωστό ότι η Τεχεράνη  είναι σύμμαχος της Ρωσίας στηρίζοντάς την ουσιαστικά  στον πόλεμο στην Ουκρανία, με αποστολή χιλιάδων drones kamikaze.

Πηγή pentapostagma
Μπορεί επίσης να σας αρέσει